marți, 19 octombrie 2010

Minciuna

      -Plangi?
      -Nu.
      -Suferi?
      -Nu!
      -Stiam ca vei regreta dupa ce ajungi sa ma cunosti cu adevarat!
      -Nu-i adevarat! Stii asta!
      -Nu, nu stiu. De ce te minti singura?
      -Consolare. Si nu sunt dezamagita de tine ci de mine. Si nu mint. Minciuna e creatie. Minciuna e arta. Trebuie sa fii extrem de bun si de pregatit pentru a o stapani.... Dar se pare ca tu ai fost artistul perfect doar pana la un punct....
       Ai zambit ganditor.
      -Stii... Asta am iubit mereu la tine, asta m-a atras. Si sincer, mi-e frica. Mi-e frica pentru ca incep sa iubesc acest lucru din ce in ce mai mult, nu ma mai satur... Devin dependent de tine! De ce-mi faci asta?!
       Era randul meu sa zambesc, cand te-am auzit cum te chinui sa intelegi.
       Am inceput sa-ti explic:
       -Ti-am spus ca nu ai cum sa scapi atat de usor si nepedepsit dupa tot ce mi-ai facut. In plus, toata viata e o minciuna, asa ca nu te mai mira... Nimic in ziua de azi nu mai e pur. Doar gandeste-te... Pana si religia e falsa si politica ipocrita si nici n-am nevoie de vreuna... Doar niste versuri si o pensula si promit sa fiu fercita...
       -Si totusi, ai spus tu calm.
       -Da, si totusi. Si totusi viata e o arta. Daca esti mesterul potrivit vei face o capodopera si vei ajunge cineva in ceata in care traim...
       -Avantajul tau a fost tot timpul inspiratia. Mereu ma dai pe spate cu chestia asta.
       Ai spus-o zambind, evident. Iti placea sa te joci.
       -Si mereu o voi face. Ti-am spus. Acest joc va fii castigat de mine.
       -Si in acelasi timp iti place sa provoci!
       -Am invatat de la cei mai buni! Am spus eu zambind, evident referindu-ma la tine.
       Din acel moment n-ai mai spus nimic. Ti-ai aprins tigara si ti-ai continuat opera de arta foarte increzator.
       Am ras in sinea mea. Mereu aveam ultimul cuvant. Si mereu trebuia sa-l am. Nu vroiam sa-mi pierd pionii de pe tabla de joc. Iar acesti pioni erau inspiratia si copilaria mea. Nu vroiam sa-mi plece copilaria. Si niciodata, dar niciodata n-am sa renunt la ea!
       Eram destul de matura incat sa-mi dau seama de ceea ce e in jurul meu, dar destul de copila incat sa trec cu vederea, sa nu ma afecteze, sa nu-mi pese si eram mandra ca sunt capabila de asa ceva. Nu multi reusesc.                
       Dar tu erai printre persoanele ca mine. Persoanele care au reusit.
       Am oftat multumita si mi-am aprins tigara, iar in minte mi-a revenit un vers demult auzit:
    
                                         "Asa e jocul. Incepe cu moarte."

Tulip

Un comentariu:

  1. Frumoasa postare!
    Insa...
    Pana la urma va trebui sa iti pui copilaria in poshetutza si sa nu mai treci cu vederea anumite lucruri si aspecte. In viata, uneori, trebe sa probezi o maxima intoleranta. Asa e jocul civilizatiei, incepe cu distrugeri, defrisari, disciplinari, etc :)
    O femeie trebe sa fie mai hotarata in acest sens decat un barbat, pentru ca ea nu se poate compromite decat o singura data, barbatului ii place sa se compromita des, cu cat mai des cu atat mai bine :))
    Deci.. ne-am inteles? :)

    RăspundețiȘtergere

Ne gasesti si pe Twitter: Tulip si Sunshine si Facebook